Χρόνια πολλά, ευλογημένα και φωτισμένα.
Είπαμε να μην ασχοληθούμε ακριβώς με το νόημα της σημερινής γιορτής, καθώς είναι πολύ γνωστό τί ακριβώς τιμούμε σήμερα.
Όμως βλέποντας και ακούγοντας τα κηρύγματα (!) πολλών ιεραρχών αλλά και του ιδίου του αρχιεπισκόπου, θεωρήσαμε πως οφείλουμε να υπογραμμίσουμε τι γιορτάζει σήμερα η Ορθοδοξία, καθώς οι δεσποτάδες κήρυξαν υπέρ του εμβολίου!
Αναδημοσιεύουμε λοιπόν από το saint.gr τα θεολογικά της εορτής, μην τυχόν και νομίσει ο κόσμος πως σήμερα είναι του….αγίου εμβολίου! (άπαγε της βλασφημίας).
Και θυμηθείτε, “άγιοι” κήρυκες του εμβολίου, ότι σήμερα θα έπρεπε να μιλήσετε με βάση το βάπτισμα Του και αυτό να σας συνεπάρει και μην έχετε λόγο για οτιδήποτε άλλο ξένο και παρά-ξενο προς την μεγαλοσύνη της ημέρας.
Τους ουρανούς βάπτισμα του Χριστού σχίσαν,
Τους αυτό μη χραίνοντας ένδον εισάγει.
Βάπτισεν εν ποταμώ Χριστόν Πρόδρομος κατά έκτην.
Τα Αγία Θεοφάνεια είναι μία από τις αρχαιότερες εορτές της εκκλησίας μας η οποία θεσπίσθηκε το 2ο αιώνα μ.Χ. και αναφέρεται στη φανέρωση της Αγίας Τριάδας κατά τη βάπτιση του Ιησού Χριστού.
Η ιστορία της βάπτισης έχει ως εξής: Μετά από θεία εντολή ο Ιωάννης ο Πρόδρομος εγκατέλειψε την ερημική ζωή και ήλθε στον Ιορδάνη ποταμό όπου κήρυττε και βάπτιζε. Εκεί παρουσιάσθηκε κάποια ημέρα ο Ιησούς και ζήτησε να βαπτισθεί. Ο Ιωάννης, αν και το Άγιο Πνεύμα τον είχε πληροφορήσει ποιος ήταν εκείνος που του ζητούσε να βαπτισθεί, στην αρχή αρνείται να τον βαπτίσει ισχυριζόμενος ότι ο ίδιος έχει ανάγκη να βαπτισθεί από Εκείνον. Ο Ιησούς όμως του εξήγησε ότι αυτό ήταν το θέλημα του Θεού και τον έπεισε να τον βαπτίσει. Και τότε μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών διαδραματίσθηκε μία μοναδική και μεγαλειώδης σκηνή, όταν με την μορφή ενός περιστεριού κατήλθε το Άγιο Πνεύμα και κάθισε επάνω στο βαπτιζόμενο Ιησού, ενώ συγχρόνως ακούσθηκε από τον ουρανό η φωνή του Θεού η οποία έλεγε: «Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός, εν ω ευδόκησα» («Αυτός είναι ο αγαπημένος μου Υιός, αυτός είναι ο εκλεκτός μου»).
Από τότε και το Βάπτισμα των χριστιανών, δεν είναι «εν ύδατι», όπως το βάπτισμα «μετανοίας» του Ιωάννη, αλλά «εν Πνεύματι Αγίω».
Ο Κύριος με το να βαπτιστεί αγίασε το νερό, το έκανε νερό αγιασμού και συμφιλίωσης με τον Θεό. Έτσι η Βάπτιση του Κυρίου άνοιξε τη θύρα του Μυστηρίου του Βαπτίσματος. Με την καθαρτική χάρη του αγίου Βαπτίσματος ο παλαιός αμαρτωλός άνθρωπος ανακαινίζεται και με την τήρηση των θείων εντολών γίνεται κληρονόμος της βασιλείας των ουρανών.